bracespecialist

Wat zijn de meest voorkomende blessures?

Help, ik heb een blessure!

Je kent het vast wel. Je bent aan het sporten en onverwachts verzwik je je enkel. Het kan zomaar gebeuren en het overkomt iedereen wel eens. Een enkelblessure is echter niet de enige blessure die er is. Dagelijks krijgen honderden mensen te maken met blessures. Veel voorkomende blessures zijn bijvoorbeeld de nekblessure, tenniselleboog, polsblessure, knieblessure, schouderblessure, hamstringblessure en de achillespeesblessure. Dit zijn blessures die veelal kunnen ontstaan tijdens het sporten. Wanneer je te maken krijgt met blessures is het natuurlijk handig wanneer je weet welke brace je het beste kunt gebruiken. Een brace zorgt er voor dat de pijn van een blessure minder wordt en zorgt daarnaast ook voor een stukje ondersteuning aan de pijnlijke gewrichten.

Wat kan ik doen tegen blessures?

Welke brace je kunt gebruiken is natuurlijk afhankelijk van welke blessure je hebt opgelopen. Gelukkig hoef je je daarin niet al teveel zorgen te maken, want voor elke soort blessure is er wel een geschikte brace te vinden. Zo zijn er braces verkrijgbaar voor bijvoorbeeld de elleboog, pols, knie en schouder. Daarnaast zijn er ook braces te krijgen voor onder andere de nek, de rug, de duimen, de enkel en bijvoorbeeld inlegzolen voor de schoenen. Uiteraard is het ook raadzaam om altijd even langs de huisarts te gaan wanneer je een blessure hebt opgelopen. Deze kan je eventueel wat pijnstilling voorschrijven of je doorverwijzen naar de fysiotherapeut. Door middel van fysiotherapie kun je het genezingsproces versnellen.

Hoe kan ik blessures voorkomen?

Naast het dragen van braces zijn er nog veel andere tips toe te passen die je kunt gebruiken om blessures te voorkomen. Het dragen van geschikte schoenen en goede kleding is bijvoorbeeld erg belangrijk. Goede schoenen dragen bijvoorbeeld bij aan ondersteuning en grip tijdens het sporten. Je staat er stabiel mee op je voeten. Wanneer je gevaarlijke sporten beoefend, kun je ook altijd kiezen voor het dragen van een helm. Maar ook knie- en polsbeschermers kunnen je helpen om diverse blessures te voorkomen tijdens het sporten. Kies ook altijd voor een goede opbouwende training en warming-up. Maar ook een goede cooling-down en de versterking van de spieren mag niet vergeten worden. Doe daarom sportoefeningen waar je baat bij hebt. Wanneer je deze tips ter harte neemt, dan kun je prima probleem sporten, zonder dat je bang hoeft te zijn dat je snel een blessure zal oplopen.